mandag den 15. november 2010

Dejlig dag, for meget at give sig til


Kender i det når man bare har verdens mest kedelige madpakke med, og bliver utrolig ærgerlig over at man ikke har gjort mere ud af det, da man først når man er på vej ud af døren finder ud af at dagen består af 4 moduler.. F****. Og så sidder man nu i en kedelig samfundsfagstime og drømmer om en dejlig varm kop kakao og en tallerken øllebrød med flødeskum. uuhm.. min mund løber helt i vand ved tanken! (Jeg har aldrig forstået hvorfor folk ikke kan lide det, det er jo for det 1. Er det bare så DANSK! og for det 2. er det ikke mega sødt og kvalmende - JEG elsker det i hvert fald!) 
- Men så bliver jeg igen ærgerlig over at jeg bare skal hjem, og have begyndt på min danskstil, og slet ikke har tid til at komme ud i det helt uforglemmelige dejlige vejr og tage billeder med min baby (canon 1000D). 
Håber på ligeså godt vejr imorgen, og hvis ikke, må jeg prøve at finde tid.

Men, men, men jeg synes lige i skulle have opskriften på øllebrød,, bare for hyggens skyld :) 
350 g rugbrød uden kerner, i skiver
1/2 liter vand
2 flasker maltøl 
1 hel kanel
1 stykke appelsinskal (ca. 3 x 10 cm)
85 g sukker
1 spsk friskpresset appelsinsaft

Fremgangsmåde:
Skær rugbrødet (med skorpe) i små tern. Kom brødet i en gryde og tilsæt vand, maltøl, kanel og appelsinskal. Lad det trække i ca. 10 min. Bring blandingen i kog og lad den koge ved svag varme og under låg i ca. 10 min. Pisk af og til. Tilsæt sukker og appelsinsaft. Varm øllebrøden igennem og smag den til. Fjern kanelstang og appelsinskal før serveringen.
Det hele kan evt. presses gennem en sigte for at få en mere glat øllebrød.

og server det med kold flødeskum! 

Håber at i får en dejlig dag i det dejlige solskinsvejr! :)

- Ditte 


 

2 kommentarer: