søndag den 28. november 2010

1. advent





Så blev det da lige første advent.. og traditionen tro (hjemme hos os) stiller vi (min lillebror og jeg) en sko udenfor døren natten til 1. advent. For så venter der en gave i skoen om morgenen.. dejlig lille tradition. Der lå naturligvis også en gave i skoen i morges, men hvad lå der i den? .. sokker.. jamen lækkert.. lige hvad jeg manglede. Så tak julemand for en meget ønsket gave :D 
- nogle vil mene at de er blevet for gamle til det med julemanden, og gaverne.
Jeg tror nu ikke på julemanden, men jeg elsker gaver!! Så altså, hvem siger nej til det? 
Jeg håber at de af jer som har lidt samme princip, har fået ligeså brugelige gaver, eller måske mere brugelige end/som mig! 
-men hvad er advent egentligt?:

Advent er forberedelse og forventning til julen, som fejrer, at Jesus kom til verden. Mange adventstraditioner handler netop om at glæde sig og tælle ned til den store julefest. Adventstiden begynder med første søndag i advent, som ligger fjerde søndag før juledag. 
 
Sooo let's count down!! jeg glæder mig til jul!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar